Fredag

I dag var det dags för jobb igen och jag var väldigt trött på morgonen. Snoozade nån gång för länge och det var lite på gränsen om jag skulle hinna med det tåget jag brukar åka, så jag bestämde mig för att ta nästa eftersom jag trodde att jag skulle hinna i tid även då. När jag kom ner till tunnelbanan stog några människor vid toppen av rulltrappan, som stog stilla. Det var en trafikvärd som var på väg att starta den, så vi fick inte gå i trappan då. Problemet var bara att hon inte lyckades få igång den så vi stog där och väntade och människorna fylldes på. Till slut var det väldigt många som väntade och jag förstod att jag skulle missa tåget. En person sa till värden: "vi får hoppas att vi inte missar tåget nu". Hon svarade: "det går ett till om några minuter". Det hade hon ju rätt i, men för mig som tog ett senare tåg än vanligt, just i dag, var ju inte det så bra. Efter kanske 2-3 minuter hade hon fortfarande inte fått igång rulltrappan, så vi fick gå ner ändå. 
Så några minuter sen kom jag in till jobbet. I dag är det ju fredag, så då bjöds det på morgonfrallor på jobbet. :) 
I kväll äter jag godis och tittar på Ice Age 4 och På spåret

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0