Jobb och annat roligt

Ja, jobb har det blivit både tisdag, onsdag och torsdag. Heldag på tisdag. 
I går jobbade jag till strax före halv tre. Då åkte jag till Centralen för att ta tåget till Uppsala. Syrran var där under dagen för att hälsa på en kompis och skulle sen hälsa på vår kusin Frida. Därför passade jag på att åka dit också så jag fick träffa Frida och sonen Agust (som jag bara har sett när han var 2-3 månader, nu är han 2,5 år!). Emma och Vilgot kom och hämtade upp mig på stationen i Uppsala och så åkte vi vidare till Frida. Där blev vi bjudna på god mat och glass till efterrätt och satt och pratade. Vi kom iväg därifrån lite senare än tänkt och jag var väl hemma vid kvart i elva kanske. 
I dag jobbade jag till klockan tolv. Sen skyndade jag mig vidare för att hinna åka till skolan, där vi hade kursstart klockan ett. Det kan nog bli roligt att läsa engelska, men också lite ovant att allt är på engelska. :) Jag ska försöka få in så mycket engelska som möjligt i vardagen, så man verkligen får träna ordentligt. 
Lärarna verkar roliga, men det verkar också som om vi ska ha väldigt många. Antalet elever på kursen är också många, typ 300 stycken! Uppdelade i 13 grupper. Men om jag förstått det rätt ska föreläsningarna vara gemensamma och seminarierna är gruppvis. Vi har faktiskt också en kändis i kursen! Anna Bergendahl. :) Hon stog och skulle köpa samma bok som mig efter introduceringen. Roligt! Vi får väl se hur mycket man ser henne bland 300 andra. 
 
För övrigt har jag nog nu två favoritlunchställen. :) Ett sedan tidigare och så ett bagel deli vid Fridhemsplan, nära jobbet. Jag råkade hitta det när jag skulle på julkonsert och var tvungen att snabbt hitta ett ställe att äta något. Sen var jag där både i går och i dag och köpte med mig en bagel och de är så goda! I dag kände ägaren igen mig eftersom jag var där även i går. När jag beställde frågade jag om det gick att få den ganska snabbt eftersom jag hade bråttom, så hon sa till köket att göra den direkt. Bra service! Nu har jag ju bara ätit bagels där, men jag misstänker att även deras luncher är goda. Dit kommer jag att gå fler gånger. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0