Måndagsföreläsning

Dagen började med föreläsning, som jag kom in i sista minuten till (eller kanske någon minut för sent eftersom läraren redan hade börjat). Jag hann först inte med det tåget jag tänkte ta för att vara ute i god tid. Sen hade jag tagit fel på tid för nästa tåg så jag missade det också. Sen var nästa tåg försenat. Det är inte så roligt att vara sen till en föreläsning nu, när det är ca 300 studenter som sitter där. Dels för att det är så många som ser att man är sen, dels för att det är svårare att hitta en plats och framför allt att hitta en plats bredvid någon man känner, eftersom det är svårt att se var de sitter. Att folk ser att man är sen är dock inte hela världen om man kommer precis när lektionen har börjat, eftersom det ramlar in folk i ungefär en halvtimme efteråt. 
 
Efter en intressant föreläsning åkte jag hem till Emma och Vilgot. Vi gick till IKEA för att handla lite småsaker. Vi började IKEA-besöket med en lunch för att sen gå vidare och plocka på oss saker. Sedan avslutades besöket med en fika. :) Med mig från IKEA fick jag en stekpanna och en plastblomma. Ingen storhandling direkt! :) 
Väl hemma igen hade även Jocke hunnit komma hem från jobbet. Sen blev jag kvar där i några timmar och vi åt mackor till "middag". Gott! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0