Training with celebrities

I morse var det dags att åka till skolan igen. Denna gång för att göra ett test, ett så kallat diagnostic exam. Ett test i engelsk grammatik och ordförståelse för att se vilken nivå man ligger på. Jag tror att det gick helt ok, men det är svårt att veta även om man fick sina poäng direkt, eftersom man inte vet hur bra det är. Nästa vecka skulle vi få veta snittet för alla. Det svåraste momentet var ordförståelsen. Man fick tio ord, där sex av orden passade in i en varsin mening där man skulle placera in dem. Och så var det ett antal sådana sidor med sex meningar på varje. I början var det ganska lätt men det blev svårare och svårare och till slut hade jag ingen aning om vad orden betydde och bara satt och chansade. 
 
Efteråt åkte jag och Emma till T-centralen. Hon skulle äta lunch medan hon väntade på sitt tåg, så jag stannade kvar med henne. Vi gick till McDonalds och åt. Det var faktiskt mitt första besök på McDonalds sedan jag flyttade till Stockholm. :) Jag testade deras McWrap som jag har varit lite sugen på att prova. Den med kyckling sweet chili var väldigt god. Sen släpade jag med mig min bokpåse hem, eftersom jag varit på Akademibokhandeln på skolan innan testet och handlat två böcker till kursen. Det är inte de minsta och lättaste böckerna direkt, inte såna som man gärna tar med sig nånstans. En av dem var en jättetjock professionell engelsk-svensk ordbok. 
 
Efter att ha varit hemma en stund gick jag och tränade på gymmet. Det var längesen jag körde gym så det var kul. Nu kanske jag vet ungefär hur jag ska lägga upp träningen. Jag testade crosstrainern för första gången i dag och den var ju riktigt bra för ben och rumpa. Jag var dock tvungen att fråga tjejen bredvid mig hur man startade den. :) I dag upptäckte jag också att jag tränar på samma gym som en kändis! Hi hi... Det var nästan lite surrealistiskt att ligga där på golvet och göra sit-ups, när Jerry Williams helt plötsligt kommer in! :) 
I kväll har jag för första gången tittat på en engelsktalande film, frivilligt utan undertext. Det är lika bra att träna så mycket man kan! 
 
För övrigt har jag också fått mitt slutbetyg i den första kursen, efter att de slagit ihop alla betyg i delkurserna och det blev ett C. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0