God morgon

I morse när jag satt på tunnelbanan strax efter klockan sju så fick jag ett leende på läpparna tack vare lokföraren (eller vad det heter på tunnelbanan). Han pratade i högtalarna och önskade oss en god morgon och sa att vi skulle sträcka på oss. Han sa att det inte är många som är vakna så tidigt en fin julimorgon så vi skulle känna oss lite extra speciella. :) Det är alltid roligt när den som kör tåget gör något extra. Vissa förare är ju lite roliga. 
 
På jobbet har det varit otroligt lugnt, både på mail och telefon. Lina kom in en sväng trots att hon har semester så det var roligt att träffa henne lite. En kollega gick även och köpte fika så det har varit en bra och rolig dag på jobbet, trots att det var så lugnt. 
 
Jag räknade ut i dag att jag har varit ledig elva dagar hittills i sommar, efter att jag slutade skolan. Bortsett från helgerna såklart. Det är ju inte så jättemycket egentligen. Jag ska unna mig minst en veckas ledighet i sträck i augusti och kanske till och med två. Sen kan det ju vara så att jag inte har något val eftersom det inte är säkert att det dyker upp något mer jobb. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0