Myshelg i Hälsingland

I fredags efter jobbet tog jag tåget mot Ljusdal. När jag kom fram fick jag en glad överraskning, när Emma och Jocke hämtade mig. :) De hade sagt att de skulle åka tillbaka till Stockholm på fredagen, men hade sen bestämt sig för att stanna en natt till. Det var roligt att jag hann träffa dem och Vilgot innan de åkte tillbaka, eftersom jag inte hade träffat dem på drygt två veckor. 
 
På lördagen umgicks jag först med dem innan de skulle börja åka hemåt. Vi var bland annat lite nostalgiska eftersom pappa hade tagit ner några gamla kartonger från vinden. Det fanns gamla spel, böcker, skolarbeten och leksaker där. Det är så roligt att se vad man har haft och påminnas om saker man glömt bort. Emma hittade gamla dagböcker som verkade väldigt roliga att läsa. :) 
När Emma, Jocke och Vilgot hade åkt tog jag en liten sväng på köpingen och gick snabbt igenom ett par affärer. Det enda jag köpte var en ny pump till min diskmedelsflaska och två duschkrämer på Dollarstore. :) Sen åkte jag till Kristin för att träffa henne och lilla Elsa, tre veckor gammal. Hon var så söt och så liten. :) Man blir lika förvånad varje gång över hur små de är när man träffar en nyfödd. När de har blivit lite större glömmer man snabbt bort hur små de har varit. :) Jag och Kristin satt och pratade och fikade tills det var middagsdags. Då åkte jag hem och åt med mamma och pappa. Vi tittade sen på Sommarkväll och Kalenderflickorna
 
På söndagen var jag hos Kristin igen, för att fotografera Elsa. Hon var vaken hela tiden och stog ut länge med att bli fotograferad. Jag provade mig fram med olika inställningar på kameran med blandade resultat. Några bra bilder blev det i alla fall. Det var första gången jag fotograferade en så liten bebis (mer än att bara ta några vanliga kort där man sitter och håller i bebisen t.ex.) så det var roligt, men det är svårt när hon inte kan göra så mycket än. Det blir säkert bättre nästa gång. :) Både för att Elsa är större och för att jag förhoppningsvis lärt mig lite mer med kameran. Varje fotografering gör ju att jag utvecklas och kommer på något nytt. (Hoppas jag.) Jag längtar verkligen till att gå en fotokurs. 
På söndag kväll åkte jag och Thérèse till Kick Saloon och åt middag. Vi åt jättegod mat, men blev sen "utslängda" eftersom de stängde redan klockan nio. Då hade vi precis ätit upp efterrätten nästan. Vi åkte hem till henne och pratade vidare. Det var jätteroligt att få umgås bara hon och jag och hinna prata lite. Det kändes längesen som vi gjorde det. 
 
Nu har jag kommit tillbaka till Stockholm och Zelda. Jag åkte redan kvart i tio i morse. Det var skönt att komma hem mitt på dagen så man hinner göra något och inte bara gå och lägga sig direkt. Jag funderar på att baka lite. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0