Sommartankar

Nu när det är sommar så kommer en massa olika tankar och känslor. Sommaren medför fler dagar med roliga aktiviteter med familj och vänner, men det ger också mer känslor på tråkiga dagar som den här. Eller så är det bara i dag... I dag har jag inte haft någon energi alls och därför inte gjort någonting. Jag hade tänkt baka men orkade inte ens ta mig till affären. Det positiva med det var väl att jag inte äter en massa onyttigheter, för det finns en risk att jag hade köpt med mig något mer hem. 
Det var dock inte såna här dagar jag hade tänkt mig när jag bestämde mig för att vara ledig den här veckan. Då hade jag ju lika gärna kunnat jobba. På torsdag är nästa dag då jag inte har planer med några andra. Då måste jag försöka att göra något. Det blir nog antingen att gå på stan eller att lägga mig och sola nånstans, beroende på vädret. Jag kan i alla fall inte sitta hemma en dag till. Det känns som att man slösar bort den korta sommaren!
 
Sommaren får mig att längta till en massa saker. Reslusten som jag har gömt undan pga studierna är svårare att hålla igen. Jag försöker att stilla den genom att upptäcka nya ställen i Sverige. Sigtuna i går, Trosa i morgon. Men nästa sommar kommer jag nog kanske att unna mig en liten resa om det går lika bra med ekonomin under kommande år, som det har gjort det här året. 
Längtan efter att ha någon att dela sommaren och framtiden med blir också starkare nu. Man känner sig mer ensam på sommaren tror jag. På vintern sitter de flesta ändå hemma precis som jag, men på sommaren vet man att folk är ute och gör roliga saker tillsammans. Reser, gör utflykter, äter utemiddagar, tar en drink på en uteservering, promenerar i solnedgången, åker till stranden... Listan kan göras lång. Allt det man själv vill göra med någon. Men jag är glad att jag bor i Stockholm för det händer ändå mer här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0