Midsommar

Från torsdag kväll till söndag har jag varit hemma i Ljusdal med familjen. Emma, Jocke och Vilgot var redan där och såklart också mamma och pappa. 
På fredagen åkte jag till stranden en stund och umgicks lite med Kristin och Johan. Jag tänkte inte på att smörja in mig och brände mig såklart. :/ När jag kom hem fikade vi och lyckades äta upp en hel jordgubbstårta på fem personer! Jag, Emma och Jocke stog nog för en stor del av ätandet. :) Mamma hade ju gjort en så otroligt god tårta!
På kvällen åt vi middag hemma med familjen och mammas och pappas vänner Rut och Conny. Det var jättemycket mat och hur gott som helst. Alla blev proppmätta. Efter att ha smält maten ett tag så åt vi efterrätt, Tina Nordströms goda citronglass. Jag älskar den och tog ganska mycket och fick faktiskt kämpa för att få i mig allt, trots att den är så god! 
 
På lördagen åkte vi till Järvsö marknad en sväng. Jag köpte en borste som ska vara bra att få bort katthår med. På kvällen åkte jag på en fest tillsammans med Adéle. Det var så roligt att få umgås med henne i några timmar. Vi har träffats alldeles för lite under mitt år i Stockholm. I stället för att följa med dem ut på krogen så åkte jag hem med Emma och Jocke, som hade varit ute och ätit. Det var ganska skönt att komma hem i bra tid även om det hade varit roligt att gå ut. Jag har ju inte varit ut i Ljusdal (och knappt ens i Stockholm) sen jag flyttade. :) 
 
Jag klev upp tidigt på söndagen för att åka till Delsbo och umgås med Sandra, Agni och August. Vi var på en lekpark så barnen kunde leka av sig och avslutade med lunch på pizzerian. Sen var det dags att åka hem och packa för att åka tillbaka till Stockholm. Jag slapp åka tåg eftersom Emma, Jocke och Vilgot också skulle hem. :) 
Det var min mysiga midsommarhelg det. :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0