Stadsvandring

I dag var det sista dagen jag åkte till skolan på ett tag. Tentan gick sådär...har ingen aning om jag klarar den eller inte. Jag hoppas att det gick bra och att jag chansade bra på det jag inte kunde, vilket var väldigt mycket! Efteråt åkte jag, Emma, Camilla och Frida till stan och åt lunch på Kulturhusets takterass. Sen tog jag och Frida en promenad runt i stan för att fotografera. Vi började med att gå i Gamla stan och sen gick vi efter vattnet till Östermalm. Roligt att ha sällskap när man går runt och fotograferar, men jag känner att jag har mycket att lära när det gäller stadsfotografering. Byggnader tycker jag är bland de svåraste motiven. De som kan det tar så otroligt snygga bilder med snygga vinklar, men jag har jättesvårt att hitta dem. Men övning ger förhoppningsvis färdighet. :) I dag har jag dessutom fotat det mesta med manuella inställningar och manuell fokus. Roligt att träna på det men svårt att få till rätt inställningar. Jag tycker också att det är svårt att se när man har som mest skärpa. Det jag inte får till som jag vill är dock skärpedjupet. Jag vill ha suddig bakgrund och även kunna få bara en liten del av ett hus t.ex. i fokus. Men det kanske beror på objektivet också och inte bara på mitt okunnande. :) För en gångs skull har jag bara använt det "vanliga" objektivet, i stället för teleobjektivet som jag tycker att jag lättare får till snygga bilder med. 
Här kommer ett gäng bilder från dagen. Några är lite redigerade, andra inte. De små bilderna kan klickas på för att se större. 
 
 
 
 
  
 
 
 
     
   
 
 
Ett par studentflak åkte förbi så vi passade på att fotografera dem. :)
Även om de blev suddiga så gillar jag dem, eftersom man ser glädjen i bilderna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0