Emmas födelsedag

I fredags var det Emmas födelsedag så det blev ännu en dag hos dem! Först var jag hemma och gjorde mig klar och gjorde ett födelsedagskort till syrran. När jag kom till Emma skulle vi baka cupcakes, i stället för tårta. Det tog en liten stund innan vi kom igång och när vi väl hade satt igång bakningen var Vilgot lite kinkig. Eller först var han hungrig och sen var det annat som behövde göras, så det blev väl mest jag som bakade. :) Men det är helt ok och det var ju ändå Emmas födelsedag. 
Jocke gjorde som vanligt jättegod mat. Parmaskinka (eller vilken skinka det nu var), sparris och mozarella eller någon annan typ av ost. :) Väldigt gott i alla fall! Till varmrätt gjorde han något så avancerat som gnocchi med en lammfärsgryta. Det var första gången han gjorde gnocchi och det lyckades han jättebra det. För mig var det nog första gången jag åt gnocchi. :) Till efterätt blev det våra cupcakes, med morot, apelsin, valnötter, kanel och russin. De blev jättegoda! Det blev dessutom min tredje dag med vin, vilket är mycket mer än vanligt! :) 
 
 
Det vackra födelsedagsbarnet tillsammans med hennes underbara son!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0