Jobb

I morse fick jag nästan en chock när jag kom till spärrarna till tunnelbanan. Det bara vällde in folk så det blev köer till att gå igenom spärren. Spärrvakten höll ingången bredvid båset öppet hela tiden så folk kunde gå rätt igenom. I rulltrappan blev det också trångt och jag försökte att gå ner. Sakta men säkert gick det framåt men i slutet av trappan stog det stilla. Precis när jag nästan var nere så kom tåget och jag hann med. Det blev trångt på tåget och jag hamnade mellan två damer. Vid stationen efter Sundbyberg frågade den ena vilken station vi var vid och jag svarade. Då fick jag veta att det hade blivit fel på pendeltåget så de hade tipsat om att ta tunnelbanan om man hade bråttom. Det var därför det kom så mycket folk samtidigt. Dessa två damer brukade normalt inte åka tunnelbana. Vid nästa station frågade den andra damen var vi var och jag svarade även henne. Jag frågade båda två var de skulle av och förklarade när de skulle kliva av tåget. :) Kul att man får hjälpa till! 
På jobbet har jag inte hunnit ta något samtal i dag heller, men jag har medlyssnat en del, så i morgon blir det nog något/några samtal. Det är mycket nytt att lära sig och det tar ju alltid ganska lång tid innan man lär sig vad kunderna behöver för hjälp och man har lärt sig hur de uttrycker sig. 
Vi fick även ett stort påskägg med godis till jobbet i dag och jag förstår inte hur svårt det ska vara att hålla sig ifrån det! Usch, min mage har varit i uppror ett par dagar, men trots det kan jag inte låta bli. Jag förstår inte vad det är med mig! Efter påsk, på måndag när det är 1:a april, ska jag göra ett försök med en godisfri månad (förutom på Lakritsfestivalen!). Jag måste göra något åt min hälsa känner jag! Sommaren närmar sig ju också och det borde räcka som motivation, men tydligen inte. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0