Måndagstrött

Trots att jag och Kristin har haft en lugn helg så var jag väldigt trött i morse. På föreläsningen satt jag bara och kände hur trött jag var. Efter att ha handlat och kommit hem så fortsatte jag att vara otroligt seg. Det här var dagen då jag skulle försöka ändra mina matvanor. Jag har tänkt att jag ska försöka äta frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag men utan planering blir det tyvärr svårt, så den här dagen blev ju totala motsatsen. När jag kom hem så orkade jag inte laga någon lunch och trots att jag precis hade handlat visste jag inte heller vad jag skulle äta. Jag öppnade kylskåpet och där stod de cupcakes som blivit över sen helgen. Tröttheten gjorde att jag inte kunde stå emot, så jag åt upp en av dem. Sen satte jag mig och läste kurslitteratur och åt russin. I kväll har jag inte ens ätit någon middag. Jag åt två morötter och sen blev det kvällsfika med oboy och rostade mackor. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt. 
 
Jag har även skrivit uppgiften som vi har inför onsdag. En analys av en produktbeskrivning (på engelska såklart). Vi gör många textanalyser i programmet jag läser och det är inte min starka sida. Jag är alltid osäker på om jag gör rätt, om jag gör tillräckligt med analys. Hittills har jag ju i alla fall klarat dem, men nu är det svårt att veta eftersom det är på engelska och nya lärare. Det låter ju väldigt bra när man skriver akademisk engelska, men om det är rätt är ju en annan sak. :) För mig låter det ganska bra i alla fall, men kanske inte för läraren! Ordboken kommer väl till användning när man ska skriva akademiska texter. Man kommer på ett ord och så letar man en synonym till det, ett finare ord. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0