Myshelg med vännen!

Åh vad roligt det har varit att ha Kristin här! Jättemysigt att få tid att umgås på tu man hand. :) 
I går morse vaknade jag tidigt, omkring kvart i åtta, och kunde inte somna om. Jag hade ställt klockan på 8.15 och klev upp 8.14. :) Det var bra gjort av mig! Jag duschade och gjorde mig i ordning och hann med att diska undan den sista disken innan jag åkte till stan i god tid för att möta Kristin. Jag stog och värmde mig lite i solen medan jag väntade på att bussen skulle komma. När jag såg en glad Kristin genom fönstret så blev jag så glad! Tänk att hon äntligen var här! 
Vi låste in hennes väska på centralen och gick sen ut på stan. Vi gick en sväng efter Drottninggatan och sedan vidare mot Gamla stan. När vi gick förbi slottet så var det precis dags för vaktbyte så vi stannade och tittade. Sen strosade vi genom Gamla stan till Söder, där vi stannade för en lunch och fika. Vi köpte både en jättegod macka och en kladdkaka. :) Efter en stunds fortsatt strosande så kände vi oss nöjda och åkte hem till Sundbyberg. Vi gick förbi Hemmakväll och köpte en stor godispåse till kvällen. :) 
Ett par timmar senare gick vi till kinarestaurangen och åt buffé, så det blev en repris från förra helgen för mig. Men det är ju så gott så det kan man äta flera gånger! Lagom till Melodifestivalen kom vi hem igen och slog oss ner i soffan för en tv-kväll. Mina favoriter för kvällen var Ralf Gyllenhammar och Robin Stjernberg så jag var nöjd över resultatet med Robin som vinnare. Sen tittade vi på filmen Möhippan, men vi satt och pratade en hel del under filmen vilket nog bara visade att filmen var halvbra. Eller att vi inte har varit för oss själva på alldeles för länge, så vi hade mycket att prata om! 
Sen var det i alla fall dags att sova. 
 
Utvilade vaknade vi i morse och båda hade sovit som stockar. Men klockan var bara halv tio när vi vaknade. Vi pratade i någon timme innan vi intog frukosten. Sen gjorde vi oss i ordning och åkte in till stan. En snabb fika tog vi innan, eftersom vi ville smaka på mina cupcakes som vi inte hade orkat äta tidigare.
Vi tänkte låsa in Kristins väska igen och gå och shoppa lite. Vi fick leta efter en förvaringsbox i en halvtimme innan vi hittade en ledig! Så tråkigt att en massa tid går åt till sånt när man inte har så lång tid på sig! Ett par timmar hann vi i alla fall med på stan. Jag köpte en väska som jag tror blir bra att ha till skolan eftersom min handväska har varit lite liten för att få med kollegieblock, ibland någon matlåda och vattenflaska och kanske något mer. Den blir snabbt full och jobbig att bära på. Kristin handlade lite bebiskläder. :) 
Sen gick vi till Cityterminalen och åt en macka i väntan på Kristins buss. Trist att vinka av henne men jag är jätteglad över den här helgen. 
Det har tyvärr blivit lite dåligt med bilder tagna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0