Effektiv dag

I dag har jag varit effektiv och hunnit med ganska mycket. I morse klev jag upp i ganska bra tid och började med att äta frukost. Medan jag kokade ägg så skalade jag och tärnade potatis. Efter frukosten hackade jag lök och fixade lite annat. Sen gick jag faktiskt ut och tog en liten joggingrunda. Jag gick ner till den mindre sjön och joggade runt. Det blev inte så långt, men bättre än inget. :) Drygt tio minuters joggingtur blev det. Det tråkiga var att jag inte orkade mer sen. Det känns trist att jag verkar ha tappat kondition under året trots mitt gymkort. Men så blir det ju såklart om man inte tränar tillräckligt regelbundet. På löpbandet brukar jag jogga under lite längre tid, dock inte så mycket, så eventuellt joggade jag lite snabbare i dag. 
När jag kom hem igen så ställde jag mig och gjorde i ordning linssoppa, med potatisen och löken jag skurit upp tidigare. Sen tog jag en dusch och gjorde mig i ordning medan soppan kokade. När jag var klar satte jag mig och åt soppa till lunch, men jag fick stressa i mig den lite eftersom jag började bli ilte sen. När jag var klar var det bara att springa ner till tåget. Ett par minuter innan klockan ett, när vårt seminarium började, klev jag in i lektionssalen. :) En väl planerad förmiddag skulle man kunna säga! 
 
Efter seminariet åkte jag och tre tjejer i klassen till stan. Vi köpte brownie med mjukglass som var otroligt god, men mäktig eftersom det var en stor brownie och ganska mycket glass. Jag åt upp drygt hälften innan jag var tvungen att slänga resten eftersom jag inte orkade mer. Jag hade säkert kunnat "tvinga i mig" allt bara för att det var så gott, men jag vet ju också hur jag antagligen skulle ha mått efteråt. Medan vi åt det så gick vi till Kungsträdgården där körsbärsträden blommar för fullt. Det är så fint där! Och det var så mycket folk som ville hänga där, och som ville köpa glass för köerna var långa till alla glasskiosker. Vi satte oss där en stund och pratade innan jag var tvungen att åka hem. 
Väl hemma var det bara att byta om till träningskläder igen för en promenad med Malena. I dag blev det en långpromenad runt båda sjöarna, så vi var ute i cirka en timme och 20 minuter tror jag. 
Sen har jag bara suttit framför tv:n och ätit soppa till middag. 
 
 
 På Stockholms universitet blommar det också och studenterna har intagit gräsmattorna. 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
Emma, Camilla och Emma
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0