Jobb och partaj

I går jobbade jag och började en halvtimme tidigare än jag är van vid, så det var lite ovant att kliva upp så tidigt. Dagen gick väl lite upp och ner kan man säga. På förmiddagen tog jag samtal och det gick helt okej. För första gången klarade jag några samtal utan att fråga någon. Till och med det första samtalet på dagen klarade jag av, trots att jag trodde att jag glömt hur jag skulle göra. Strax före lunch fick jag en uppgift som tog ganska lång tid att reda ut exakt vad jag skulle göra, eftersom ingen riktigt visste. Det slutade med att jag fick ringa tjejen som påbörjat det i förra veckan för att fråga vad jag skulle göra. Sen satt jag med det hela eftermiddagen och blev klar  strax efter att jag skulle sluta, så jag jobbade över lite. 
Sen åkte jag hemåt och gick förbi Systembolaget. Tro det eller ej, men det var första gången jag var in på Systembolaget i Sundbyberg! Jag har inte haft anledning att handla på Systemet så många gånger sen jag flyttade hit. Jag gick även in på ICA för att köpa kött och marinad. Där hittade jag även min favoritfrukt från Vietnam! Det är inte ofta man ser såna i Sverige. Jag tror till och med att det var första gången jag såg dem. Tyvärr är de ju väldigt dyra, men jag var ändå tvungen att köpa några. Jag köpte tre stycken och de kostade totalt lite mer än 30 kr! Jag smakade en i går och den var god. :) Det värsta med att köpa dem är ju att man inte vet om de kommer att vara fina. De två sista tänkte jag äta i kväll. 
När jag väl kommit hem tog jag en dusch och fixade i ordning mig lite. Sen åkte jag till Malin, som just nu är kattvakt åt Zelda, där det hade grillats kött så det var bara att sätta mig och äta när jag kom dit. :) De hade gjort en god pastasallad och grillat gott kött. När vi hade ätit och suttit och pratat lite så öppnades dörrarna mellan Malins och hennes grannes lägenhet där det också var fest, så vi kunde gå mellan lägenheterna. :) Jag hade en trevlig kväll med roligt folk, lite dans och många skratt. Alla som var hos grannen var gamla reseledare och de kan ju det där med att festa och underhålla. :) 
Jag är alltid lite nervös över att gå till en fest där jag knappt känner någon eftersom man aldrig vet hur det blir, om man känner sig lite ensam och "dum", eller om det är lätt att prata med människorna, men det slutade med en rolig kväll som tur var. :) Omkring halv två tror jag klockan var när jag kom hem. 
 
I dag blev det sovmorgon. :) Sen har jag suttit och pluggat i några timmar, men jag har läst lite halvdant eftersom mycket kändes lite smått onödigt. Jag förstog inte riktigt vad texterna hade med uppgiften att göra. Sen har jag fixat med lite av varje. Dessutom har jag ätit en Magnumglass. Nu är det ju ny månad. ;) Magnum crème brulée var god. Till middagen blev det pannkaka så lite onyttigt har det blivit. Det sämsta med dagen är att jag inte har varit ute i finvädret något. :/

Kommentarer
Postat av: Kristin

Kul med fest!! :)

2013-05-01 @ 20:41:25
URL: http://www.kristinedlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0