Måndag

I dag åkte jag till skolan för terminens sista föreläsning! Nu har vi bara seminarier kvar, fem stycken. :)
Efter föreläsningen åt vi lunch på skolan och förberedde vårt tal inför i morgon. Vi är fyra stycken som ska göra en presentation tillsammans. När vi var klara stannade jag och en tjej kvar på skolan och satte oss ute på gräset och pratade. Det var ju så fint väder i dag! Och varmt och skönt ute. :) Riktigt härligt!
När jag kom hem satte jag mig och skrev in min del av talet på datorn och skrev ut det, eftersom jag bara hade skrivit det på mobilen när jag satt på tåget i fredags. Sen åkte jag till Malin för att hämta Zelda. Emma och Jocke kom dit för att hjälpa mig att skjutsa hem oss. Zelda har nog haft det jättebra hos Malin och när hon kom hem gick hon runt i lägenheten som hon gör när hon kommer till ett nytt ställe, så hon hade nog gjort sig ganska hemmastadd där. :)
I kväll åt jag kvarg med färska bär till kvällsfikat. Första färska bären för året, eftersom de alltid är så dyra innan sommaren. I dag hade de extrapris så jag passade på att köpa jordgubbar och hallon. Gott!
 
Jag längtar verkligen till sommaren nu, även om jag kommer att jobba väldigt mycket. Men några lediga veckor har jag så det blir nog jättebra! Ska bli så roligt att vara i Stockholm hela sommaren och förhoppningsvis hitta på en massa saker. Jag ska verkligen försöka att vara duktig på att ta mig ut och göra en massa, både själv och med andra. Det är så härligt nu när det har blivit varmt ute när det är folk som sitter och njuter överallt. Dessutom har träden börjat grönska så vilken dag som helst kommer det att vara alldeles grönt och fint ute! Det var bara över helgen som träden började grönska så det var en av de första sakerna jag såg när vi kom till Stockholm i går kväll. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0