Min dikt till dopet

Du vackra barn, där i din mammas famn
Så överöst av kärlek från hon som gav dig livet
Hon som gör allt för dig, nu och för alltid
Som älskar dig mer än livet självt
Min syster, din mor, som gav oss dig, min systerson, min gudson

Du älskade barn, där i din pappas famn
Så full av beundran och glädje när du ser din far
Han som ser på dig med stolthet, värme och kärlek
Som finns med dig genom livet och lär dig allt han kan
Han som med tillit lät mig bli din gudmor

Du underbara barn, som vilar i min famn
Så vacker, så glad och tillitsfull
Så oskyldig och oförstörd, som ännu inte mött livets faror och sorgsenheter
Jag kommer alltid att finnas med dig
Min dörr står alltid öppen för dig
Jag älskar dig och du har alltid en plats i mitt hjärta, lilla vackra barn

Kommentarer
Postat av: Kristin

Lena, det där den vackraste dikt jag någonsin läst. Så fin! Så även på mig rinner tårarna!

2013-05-11 @ 08:32:29
URL: http://www.kristinedlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0