Muntlig presentation

I dag skulle jag inte vara på skolan förrän klockan ett så innan jag åkte bakade jag gi-scones. De var ganska goda och framför allt är de ju nyttiga. :) Lite annat hann jag väl också med, fast inte så mycket som jag hade tänkt eftersom jag tog alldeles för lång tid på mig att fundera på vad jag skulle ha på mig. Helt plötsligt kunde man ta fram lite mer somriga kläder och det var ju ett tag sen nu. Det var riktigt härligt väder och kändes verkligen som sommar i dag. Varmt och soligt! Jag åkte till skolan lite tidigare och satte mig ute och väntade på de andra. När de kommit så gick vi till ett grupprum och förberedde vårt tal. Från rummet genom fönstret såg jag en kille som såg bra ut och han satt och tittade rätt mycket in mot oss. :) Ibland önskar jag att jag var modigare och vågade gå fram till någon och fråga om han vill gå på dejt! Men det är jag tyvärr alldeles för feg för, så jag satt bara och tittade lite och sen gick vi när vi var klara...
När vi var klara hade vi en timme tills lektionen började så vi satte oss ute i solen. Jag hade med mig några jordgubbar som jag åt som lite mellanmål. Gott! 
På seminariet var vi tio grupper som skulle göra en varsin presentation och vi fick göra vår presentation näst sist. Jag blir ju nästan alltid bland de sista när det är dags för tal! När det till slut var vår tur så gick det i alla fall bra. Jag blev så förvånad, för jag var faktiskt inte särskilt nervös. Jätteskönt! Det gick även bra trots att det var på engelska. Skönt att ha det gjort. Nu har vi bara en uppgift kvar som ska göras. 
 
Vi slutade ju inte förrän klockan 17.00 så efter skolan var det bara att åka hem och äta. Sen har det inte blivit något mer gjort i dag. Jag skulle ha tagit en joggingrunda, men tyvärr blev det inte av. :/ Varför ska det vara så svårt?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0