Myshelg med vännen!

Jag har inte hunnit blogga på några dagar nu, men jag tänkte berätta om Kristins och min helg. 
Efter att ha mött Kristin vid tåget och åkt hem til mig för att lämna hennes väska, så bestämde vi oss för att åka till Skansen. På väg dit ringde jag även Lina för att se om de ville träffa oss, om de inte var upptagna med andra planer. Det visade sig att de också var på väg till Skansen så det kunde ju inte ha passat bättre. :) Så vi gick med Lina, Marcus och Jack samt två vänner till dem. Vi började med lunch och åt våffla. Sen gick vi och tittade på djuren. Lina och de andra hade tagit med sig bullar och jordgubbar så vi avslutade med mysig picknick. 
Vi blev kvar ganska länge och åkte direkt hem efteråt. Jag och Kristin gjorde tacos till middag, tittade på film och åt ostkrokar och grönsaker med dip. En väldigt mysig lördag med jättebra väder. 
 
På söndagen såg det ut att bli bra väder också, så jag tog på mig kjol och sandaler för första gången i år. Mitt på dagen åkte vi från Sundbyberg och vädret var bra. När vi kom till stan regnade det! Typiskt! Inget paraply hade vi med oss heller. Vi åkte till ett ställe som heter Fåfängan, som ligger på höjden med utsikt över vattnet. Där hade vi bokat bord för att äta brunch. God mat var det och det hade varit perfekt om det var bra väder så man kunde sitta ute. :) Men en trevlig eftermiddag blev det ju oavsett. Eftersom vi hade blivit lite frusna så åkte vi hem och tog det lugnt ett tag. Sen var det dags att åka till Globen. Där inne träffade vi Therese och ett gäng från Ljusdal. Sen var det dags att inta våra platser, för att se Pink. :) En häftig och bra konsert! Hon är väldigt duktig live tycker jag och gör ju alla möjliga konster medan hon sjunger! 
Efter konserten hade vi bestämt oss för att lyxa till det med taxi hem, för att slippa trängas på en proppfull tunnelbana. Vi bokade taxi och väntade... och väntade... Sen ringde det på min mobil men jag hann inte svara. Ringde dock upp på en gång och pratade med taxichauffören som var på fel ställe och letade oss. Vi la på och väntade... och väntade. Till slut tittade jag på statusen på min bokning (på taxiappen) och det stod att den var avslutad på grund av ingen kundkontakt. :/ Så otroligt dåligt och irriterande! Där hade vi stått i regnet och väntat och frusit helt i onödan! Paraply hade vi inte denna gång heller, eftersom man inte fick ta med sig det in. Som tur var så var mitt trasigt så det gjorde inget att jag fick slänga det. Men efter lång väntan fick vi alltså ta tunnelbanan ändå och komma hem mycket senare än vi borde ha gjort. 
Det blev till att gå och lägga sig direkt eftersom jag skulle upp och skriva tenta dagen efter. 
Efter tentaskrivandet åkte jag hem, där Kristin väntade. Vi åkte in till stan och gick i några affärer, åt yoghurtglass och sen pizza till middag innan det var dags för Kristin att åka hem. 
Det var så roligt att ha henne här och att vi hann få en helg till innan hennes bebis tittar ut! :) 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0