Rock of Ages

I dag har jag pluggat lite mer inför tentan, diskat och varit ute och sprungit. Sen mötte jag upp mina klasskompisar Frida och Emma på stan. Vi gick och åt en god hamburgare på ett ställe där man fick komponera ihop den själv, från vilket kött den skulle innehålla till vilka tillbehör man ville ha. Trots det så fick man hamburgaren direkt. :) Jättegott var det i alla fall.
Efter middagen gick vi till Chinateatern där vi såg musikalen Rock of Ages. Vi hade studentrabatt under maj och fick parkettplatser för bara 200 kr. Normalt kostar de 600-700 kr! Vi hamnade på rad tio, precis mitt framför scenen, alltså i mitten av raden. Riktigt bra platser. Det var nog skönt att inte sitta för nära för då hade man kanske fått ont i nacken.
Musikalen var i alla fall jättebra! Bra musik med väldigt bra sångare/skådespelare och väldigt mycket humor. Den är lite annorlunda eftersom de även pratar med publiken ibland och liksom pratar om musikalen som de är med i. Johan Rheborg är med som berättare samtidigt som han även är en karaktär i själva historien och han gör det väldigt bra. Jag fick ont i käkarna efter att ha skrattat så mycket och en hel del var Johans förtjänst, men även de övriga såklart. Peter Magnusson är också med och gör en rolig roll. Det som kanske förvånade mest var att de kan sjunga. :)
 
För övrigt hade jag en bra kändisspottingdag. :) Fyra kändisar inom loppet av ett par timmar! Kanske för att vi var vid Östermalmstorg, där jag inte hänger så mycket annars. Lulu Carter, Per Lernström, Hanna Hedlund och Adde Malmberg. Och såklart alla på scenen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0