SATC och cykling

Det var kanske inte så konstigt att jag inte kom ihåg så mycket av den andra Sex and the city-filmen, för jag hade inte ens öppnat min film. :) Då kanske jag bara har sett den en gång innan. Jag tror att jag såg den på bio. Men filmerna är riktigt bra och härliga! Jag blir lite sugen på att köpa boxen med hela serien. 
 
 
Jag är sugen på att köpa en cykel och satt och tittade lite på cykelvägar nu. Det skulle vara roligt att kunna ta mig runt på ett lite snabbare sätt än att promenera och utan att åka tunnelbana, så man kan se sig omkring i Stockholm. Buss är ju bra också förstås, men med cykel kan man ta det i sin egen takt och på de vägar man vill. Och så kan man enkelt stanna och fotografera var man vill. Problemet är att jag är rädd att jag inte ska våga cykla här! 
En bra sak med Stockholm är att det är ganska lätt att ta reda på hur man ska ta sig mellan olika ställen. Med kollektivtrafik kan man enkelt hitta bussar och tåg med SL:s app eller hemsida och så finns det en hemsida för att hitta den bästa cykelvägen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0