Sista pluggandet

Så hur gick tentan i måndags då? Jo, den gick ganska bra. Det kändes lite upp och ner först men efter att de har lagt ut facit så kändes det bättre. Men jag är ändå inte nöjd, för jag ville verkligen ha ett jättebra resultat på just den här tentan, eftersom det hade känts så bra i förväg. Tyvärr har jag ju svårt att vara nöjd med det jag klarade och i stället går jag och grämer mig över missar jag gjorde, som jag borde ha klarat. :/ Jag vet att jag borde släppa det, men det är svårt. Dessutom ändrade jag ganska mycket när jag gick igenom tentan innan jag lämnade in den. Det är ju oftast inte så bra. Nu var det bra ibland och sämre ibland. :) 
 
I går gjorde jag klart vår sista inlämningsuppgift för den här terminen så nu är det bara en tenta kvar på måndag och sen är det sommarlov. Den tentan är väldigt svår att plugga till och jag var inte så nervös inför den först, men efter att ha tittat på gamla tentor i dag så känns det sämre än till någon annan tenta. De verkar otroligt svåra och dessutom tror jag kanske att man kommer att känna lite mer tidspress på den. Det handlar om ordförståelse och jag förstår oftast inte ens hälften av orden! Jag trodde att de skulle ta med ganska lätta ord nu när det är första terminen med engelska. Och som sagt, det är ju nästintill omöjligt att plugga till den. Man borde ha satsat mer på att lära sig lite varje dag, under hela terminen, för nu känns det för sent. Det är bara att hoppas på tur. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0