Uppsatsen inlämnad

I dag har jag mest suttit och pluggat, fast det känns inte som att jag har gjort så jättemycket egentligen. Jag har i alla fall gjort klart uppsatsen och lämnat in den, så nu är det bara att hoppas på ett bra betyg. Ja, först och främst hoppas på att bli godkänd men jag vill gärna ha ett bra betyg också och inte bara bli godkänd. Men jag kommer att vara nöjd över att bli godkänd, oavsett betyg. 
 
I kväll gjorde jag stekt torsk med äggsås till middag. Jag brukar inte lyckas så bra med det. Antingen har jag för mycket vitpeppar på fisken eller i såsen, eller så steker jag fisken för länge så den blir torr. I dag tyckte jag ändå att jag lyckades ganska bra. Medan jag kokade potatis och ägg så bakade jag även ett nyttigt filmjölksbröd. Det är väldigt bra med dessa nyttiga bröd som man gör i brödformar, för då är det bara att blanda ingredienserna och hälla det i formen och sen ställa in det i ugnen. Snabbt och enkelt! Däremot lyckades jag återigen grädda brödet lite för kort tid så det blev degigt. Jag förstår inte att det ska vara så svårt! Det känns färdigt när jag kollar det med en potatissticka, så hur ska man då veta om det är färdigt? Det luktade väldigt gott efter bakningen och det smakade ganska bra, så om jag lyckas grädda det ordentligt borde det vara ett gott bröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0