Hemmadag

I dag har jag varit hemma och pluggat. Jag började med hemtentan och satte mig och skrev på en av frågorna. Vi har fem frågor som vi ska skriva om. Jag märkte att det inte var en bra dag för att skriva. Jag kunde inte alls formulera mig bra och akademiskt, så jag tänkte att det var bättre att sätta mig och läsa i stället. Ändå hann jag inte läsa så mycket för jag började att skriva ner lite på några andra frågor medan jag läste. Det känns bra att ha påbörjat tentan i alla fall, men vissa frågor känns ganska svåra och kommer nog att kräva en hel del tid för att läsa och komma på vad jag ska skriva. 
 
På eftermiddagen gick jag ut för en joggingrunda, eller snarare ett intervallpass. Jag joggade först 1 km som uppvärmning. Sen sprang jag tio intervaller två gånger (eller nio den första gången), där jag sprang 30 sekunder och gick i 15 sekunder. Det var jobbigt. :) Jag körde lite kort styrketräning efteråt men jag har svårt att motivera mig till det när jag är hemma och oftast känns det jobbigare. Det blev plankan, några armhävningar och sitta 90 grader mot en vägg som jag i dag klarade i 90 sekunder. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0