Nöjd

I dag har jag suttit hemma och pluggat. På eftermiddagen gick jag ut för en joggingrunda och det gick bättre än väntat. Sist sprang jag 3,5 km och jag trodde inte att jag skulle klara lika långt, eftersom jag har haft ett uppehåll sen jag fick benhinneinflammation. När jag hade sprungit en stund insåg jag att jag hade glömt att sätta igång audio cues på Runkeeper, alltså rösten som säger lite då och då hur långt och hur länge man har sprungit. Jag har stängt av den till när jag har sprungit med löpgruppen. Men jag fortsatte i alla fall och tänkte att jag får fixa det till nästa gång. Men det visade sig vara ganska bra att inte ha den igång, åtminstone den här gången. Eftersom jag inte visste hur långt jag hade sprungit så sprang jag lite extra för att vara säker på att inte springa för kort, typ mindre än 3 km. :) Till slut bestämde jag mig för att springa ända hem, trots att jag inte trodde jag skulle orka det. Men det gjorde jag och jag blev väldigt glad över det när jag tittade hur långt jag hade sprungit. Ganska precis 4 km blev det (4,02 km)! Så långt har jag aldrig sprungit förut och jag blev väldigt nöjd. Det är som en ny milstolpe så fort man når en ny hel km. 
En annan orsak (mer än vilja) till att jag orkade springa längre i dag kan ju vara mina nya skor. :) Däremot fick jag ont i fötterna och benen i början, men det kanske bara beror på ovana. 
 
Nu ska jag plugga lite till och sen blir det filmkväll och såklart också Så mycket bättre. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0