Pepparkaksdeg

Då var degen färdig och matberedaren invigd. Tänk vad skönt att baka när det liksom sköter sig själv. :) 
Den här dagen har inte blivit riktigt som jag hade tänkt. Jag klev upp redan vid åtta och satte mig efter frukost och läste en artikel om att skriva uppsats. Sen började jag skriva lite på mitt pm. Efter att ha skrivit lite så var det redan mitt på dan och jag var jättehungrig efter att ha ätit bara en tallrik fil till frukost. Nu är det en vecka till min koloskopi så jag får inte äta vad jag vill. Jag får inte äta något fiberrikt, vilket är mycket som jag äter nu för tiden. Jag hade inte planerat ordentligt så jag visste inte riktigt vad jag fick äta. Jag gick in på sjukhusets hemsida där de tipsade om saker man kan äta och det visade sig ju vara ganska mycket ändå. Så jag kokade ett ägg till lunch. :) Ha ha, jag hade nästan inget hemma som jag kunde göra i ordning lunch av (som jag fick äta). Jättedumt att börja gå och vara hungrig redan nu. Det räcker väl med de två sista dagarna då jag bara får äta flytande föda. 
Efter att ha suttit och planerat veckans mat och skrivit en handlingslista bestämde jag mig för att ringa till Vasamuseet. Jag behövde veta när de har skolklasser där för guidade visningar (till min uppsats) och tyvärr hade de inte så många klasser inbokade. Efter att ha pratat en stund (efter 20 minuters väntande i kö) så hade vi inte riktigt hittat något jättebra alternativ. Eventuellt fanns det en klass jag kunde följa med. Jag fick maila dem och så skulle de kolla upp det och återkomma. 
 
Musten gick ur mig lite när jag insåg att det kanske blir svårt att hitta en dag som jag kan följa en klass och jag har ju inte jättemycket tid på mig. Så jag ställde mig och bakade i stället. Chokladmuffins. :) Sen har jag inte hunnit med något mer än middag och pepparkaksdegsbakning. Ska sätta mig och söka lite artiklar tills Idol börjar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0