Spadag

När jag fyllde 30 år så fick jag ett presentkort från Liveit av Therese. Det kunde användas till en massage eller till en dag på spa. Jag frågade Emma om hon ville följa med på spa och det ville hon, så i dag utnyttjade jag min present och hade en avslappnande, skön dag med min fina syster. 
Vi hade tänkt gå till Clarion Hotel nära T-Centralen och hade ringt dit för att boka, men man behövde inte boka utan det var "först till kvarn" kan man säga. I går såg jag på deras hemsida att deras pool var avstängd, så vi bestämde oss för att åka till Clarion vid Skanstull i stället. När vi kom dit i dag visade det sig att man behövde boka i förväg där, men som tur var så tog de in oss ändå.
Det var en härlig och mysig dag. Vi badade några gånger och man kunde både vara inomhus och simma ut till utomhuspoolen, där man har utsikt över en park. Det var jätteskönt väder för det, med kanske tio plusgrader och sol. Lite småkyligt i luften, varmt i vattnet och solen som värmde lite. Sen bastade vi i både vanlig bastu och ångbastu. Dessutom åt vi frukt och lunch som ingick. Väldigt härligt att slappa i den lugna miljön och att umgås bara syrran och jag. 
 
När jag kom hem fortsatte jag att bara ta det lugnt...
 
Bild från Clarion Hotels spa, lånad från whatsupsthlm.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0