Bättre dag

I dag har det känts bättre med hemtentan. Direkt när jag började läsa artiklarna igen i morse så kändes det som att jag läste den med "nya ögon" så jag fick lite nya idéer. Det är bra att lägga ifrån sig sånt här ett tag och ta pauser. Bäst är det nog med en natts sömn som paus. :) Så i dag har jag skrivit två sidor och vi ska skriva max tre så nu känns det ganska bra. Sen vet jag ju inte om det blir så som läraren vill. Men jag har nånting att lämna in i alla fall. :) 
 
Vid femtiden kom Malena hit och jag gjorde i ordning stuvade makaroner och korv åt oss. Sen gick vi och tränade på det nya gymmet, där vi fick tio dagar gratis träning. Vi testade ett pass Kettlebell. När vi kom dit så var det första som slog mig hur väl man ser in i lokalerna utifrån. Precis sånt som jag inte gillar när jag tränar. Inne var allt nytt, fräscht, flashigt och fint. Men för mig och Malena är det helt enkelt för opersonligt, stort och öppet. Kettlebell-passet var konstigt nog placerat i ett hörn av gymmet och inte i någon egen sal. Det var inte särskilt roligt. Det som var bra var att jag fick testa lite olika övningar med kettlebells, men det var inte särskilt avancerade övningar så man hade kunnat komma på de flesta själv. Däremot var det jobbigt. Nu har jag ont vid handlederna där kettlebellen slog i varje gång vid en av övningarna, så nu kommer jag nog att få blåmärken. 
Det var lite roligt att se hur gymmet såg ut och så, men det blir ingen mer träning där, fast det visste jag ju redan innan. Efter passet gick vi och avslutade medlemskapet vilket kändes lite dumt efter att ha provat bara ett pass. Men de får skylla sig själva när de står och övertalar en att skriva på för tio dagar trots att jag säger att jag inte kommer att fortsätta. 
 
I kväll är det säsongsstart av Grey´s anatomy och dessutom ett dubbelavsnitt. Det är alltid lika roligt när det börjar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0