Läkarbesök

I dag har jag varit helt ledig. Jag har inte gjort nånting som har med skolan att göra och det har varit väldigt skönt och antagligen välbehövligt att få slappna av en dag. 
Jag har nu äntligen varit till läkaren för att undersöka magen. En snygg, ung läkare dessutom! Han ställde en massa frågor, kände på magen, lyssnade lite och undersökte ändtarmen. Även om det var trevligt med en snygg läkare så hade man gärna kommit dit med en lite "sexigare" sjukdom där man slipper prata om sin avföring. Särskilt vid undersökningen av ändtarmen hade han gärna fått vara en oattraktiv lite äldre man, eller ännu hellre en kvinna! :) Men nu är det gjort. 
Jag passade även på att fråga honom om att jag gått runt och varit snorig i flera år och han skrev ut ett recept på en nässpray med kortison i. 
Efteråt fick jag gå och ta blodprover. Ovan vid vården som jag är så hade jag förväntat mig ett litet stick i fingret och att de tog nån droppe, men det var fyra-fem rör som skulle fyllas (för olika provtagningar). :/ Vid de sista rören började jag känna mig lite smått dåsig. Jag undrar om jag skulle kunna vara blodgivare eftersom jag är så känslig mot sånt där och har så lätt för att svimma när det ska göras något på mig. 
 
Jag hade tänkt gå och kika i ett par affärer efteråt men kände att det var bäst att gå hem, så jag satte mig hemma och läste lite. Framåt kvällen var det dags att träna med löpgruppen. Den här gången körde vi endast styrka, med fokus på löpning, så det var träning för armar, ben, axlar och core. Vi var ute i parken i kväll också och fick en liten publik en stund när det stog en kille och tittade på. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0