Ups and downs

I dag har jag och Emma i min klass varit till Vasamuseet för att fotografera utställningsskyltarna, eftersom vi har tänkt analysera texterna på dem. Det kändes lite konstigt och folk måste ha undrat vad vi var för konstiga besökare, eller framför allt jag, som aldrig stannade och läste eller tittade på sakerna utan bara fotograferade all text och föremålen och gick vidare. :) Det kändes ungefär som att man inte orkade läsa på plats utan tog kort på allt så man kunde sitta och läsa det hemma sen. 
 
När vi var klara åkte vi in till stan och åt lunch. Jag åt en god morotssoppa. Sen gick vi till Löplabbet eftersom båda två behövde nya skor att springa i. Tjejen som hjälpte mig där tittade på mina fötter och filmade mina löpsteg när jag sprang på löpbandet och så valde hon ut några skor som jag fick testa. Jag köpte ett par skor som jag hoppas blir bra. Det blir till att prova dem direkt eftersom vi har sista träffen med löpgruppen i kväll och ska springa då. 
När båda två hade köpt skor så gick vi till Löplabbet outlet där de säljer ut kläder till halva priset. Jag köpte en tröja, ett par strumpor och en mössa. 
 
Medan vi var inne i stan fick vi höra att betygen för hemtentan hade kommit ut. Det var nervöst att titta eftersom jag inte kände mig säker på att jag hade klarat den, men som tur var så blev jag godkänd och fick ett D. Skönt!
 
Väl hemma hann jag bara springa upp med mina saker för att sen gå till Vårdcentralen där jag skulle få provsvaren. Det mesta såg bra ut, men i de tre avföringsproverna jag hade lämnat för att undersöka om det fanns blod så hade de hittat blod i alla tre proverna. Därför tyckte läkaren att det var bäst att göra en tarmundersökning (koloskopi). :/ Precis det jag hade hoppats på att slippa. Det betyder ju att de måste in med en kamera i tarmen. Usch... Jag ser verkligen inte fram emot det, varken själva undersökningen eller förberedelserna när jag måste ta laxermedel och säkert också fasta innan. 
Men det är ju lika bra att göra det så man får veta om det är något problem eller inte. 
 
Nu måste jag laga mat så jag hinner äta en stund innan träningen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0