Vasamuseet

I dag träffades vi i projektgruppen redan klockan åtta inne i stan för att förbereda oss inför mötet på Vasamuseet. Halv tio skulle ett team på museet ha ett möte som vi fick sitta och observera. Det var intressant och alla var jättetrevliga. När de var klara så fick vi gå in i själva museet för att reka lite inför projektarbetet. Vi gick runt och läste skyltar, fotograferade (både skeppet och skyltarna) och funderade på olika idéer till arbetet. Jag och Frida stannade kvar lite längre än de andra och gick igenom hela museet. Det var ju en trevlig bonus att få besöka museet gratis och dessutom fick vi två fribiljetter var så vi kan gå dit fler gånger för projektarbetet. 
Jag har inte varit på Vasamuseet på många år. Jag minns inte nånting av senaste besöket som jag gissar att vi gjorde när jag var kanske i 12-årsåldern eller nåt. Har egentligen ingen aning men längesen var det. 
 
Efter besöket åkte jag hem och skulle plugga, men det blev bara lite läsning. Jag hittade andra saker att göra, som till exempel att kolla alla ställen som jag nu har rabatt på med mitt anställningskort på jobbet. Förut har vi behovsanställda inte haft samma förmåner som de heltidsanställda men nu har vi också fått tillgång till dem och det visade sig att vi har rabatt på en massa ställen. Bland annat Löplabbet, så det kanske fanns någon mening med att jag inte har hunnit köpa skor de två gånger jag har varit in i den butiken. :) 
 
I kväll hade vi vår näst sista träff med löpgruppen. Vi tränade inget i dag utan fick lyssna på gymmets kiropraktor i stället. Han pratade lite om hur kroppen hänger ihop och vad som är viktigt att bygga upp när man ska springa, för att undvika skador. Sen pratade han även om de vanligaste löparskadorna. Efteråt stannade jag kvar och tränade i ungefär en timme. Jag börjar faktiskt känna mig lite starkare i kroppen. Jag slog nytt rekord i armhävningar på tå igen, 12 stycken. :) Nu känns de första lite lättare faktiskt. Förut har det känts tungt direkt från start. Skönt när man märker resultat. Jag längtar bara till att se resultat på kroppen också och inte bara känna. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0