Det blir inte alltid som man tänkt sig

I dag har jag suttit och pluggat i några timmar igen. På eftermiddagen gick jag ut och sprang och när jag kom hem körde jag ett väldigt kort styrkepass. Det blev några rekord i dag. Först sprang jag ännu längre i dag, 3,4 km. När jag kom hem gjorde jag armhävningar och slog rekord (nånsin tror jag) i antal armhävningar på tå i stället för knä, tio stycken. Sen testade jag att stå i 90 grader mot en vägg, vilket jag inte vet om jag gjort nån gång tidigare, så automatiskt blev det rekord även där, en minut. :) 
 
Efter en dusch gjorde jag mig lite snabbt i ordning och åkte sen in till stan för att träffa Frida från min klass. Vi promenerade till Djurgården och åt middag. Jag tog en pizza som var väldigt god. :) Sen gick vi till Gröna Lund för att gå på Oskar Linnros. Väl där gick jag in och trodde Frida var precis efter mig. Efter att ha letat en stund såg jag att hon stog kvar vid entrén. Det visade sig att hon hade lyckats få med sig ett gammalt Grönan-kort i stället för sitt kort för den här säsongen, så hon kom inte in! Efter att ha funderat lite så kom vi fram till att ingen av oss tyckte det var så pass viktigt att se Oskar för att betala in sig så vi gick därifrån. Vi tänkte att vi kunde gå till ABBA-museet i stället, som ligger precis bredvid, men de skulle stänga en halvtimme senare så det var ingen idé. Då åkte vi till stan och gick till närmsta biograf för att se om det gick nån bra bio, men vi kände att det blev onödigt sent så då promenerade vi till Gamla stan och åt Ben & Jerry´s-glass i stället. :) Sen åkte vi hem. 
Kvällen blev ju inte som vi hade tänkt oss men den blev väldigt trevlig ändå. Och det var ju riktigt härligt väder också. Jag kunde gå i t-shirt hela kvällen utan att frysa! Mitt i september! 
Kan oturen ha något att göra med denna dag, då det är fredag den 13:e? :)
 
Fin utsikt när man sitter och äter god middag. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0