Första skoldagen

Efter lite halvdålig sömn i natt, eftersom jag vaknade med magont (igen), så var det tungt att kliva upp i morse. Ovant att åka till skolan i stället för jobbet. Det gäller att inte hoppa av på fel station. ;) 
Det var roligt att vara tillbaka och träffa vännerna i klassen. Kursregistreringen som jag (och "som tur var" två till) hade missat gick bra att lösa, men ändå fick man några spydiga frågor/kommentarer av kursföreståndaren. Till exempel: Hur tänkte ni när ni inte registrerade er? och Nu har ju era platser gått till reserver
Efter en introduktion till höstens kurser drog det igång direkt med en föreläsning i vår första kurs. Vi fick även läsning till i morgon. Varför gör man alltid misstaget att man tror att det ska bli en mjukstart och att man är "ledig" första dagarna utanför skoltid?
Lite smånervös är jag inför den här terminen eftersom det känns som att det nästan bara handlar om det som jag har svårast för. Två kurser i textanalys. Analysering är inte min starkaste sida. En vetenskaplig uppsats. Efter uppsatsen i engelska har väl självförtroendet fått sig en törn, men nu kommer vi antagligen få mer hjälp så det ska väl gå hoppas jag. Men bara ordet vetenskaplig gör en lite orolig!
 
Efter skolan gick några av oss och köpte kurslitteratur, men några böcker var slut på skolans bokhandel så jag och en av "Emmorna" åkte in till stan för att titta efter dem. De flesta var slut även där, men den vi ska ha först fanns i två exemplar. Ibland har man tur. :) Sen gick vi och åt lunch. Jag åt spenat- och fetaostpaj. Den var god. Jag ska nu börja mitt nyttigare liv så därför fick det bli den pajen. :) 
 
Väl hemma var det pluggdags. Det var inte så mycket att läsa till i morgon i alla fall. Nu ska jag lägga mig och sova så jag förhoppningsvis är piggare i morgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0