Halvdålig träning

I dag har jag suttit hemma och pluggat hela dan. Bara läst och läst... Sen var det dags för den tredje träffen med löpargruppen. Vi fortsatte med teknik och intervallträning i dag. Vi fick lära oss fotnedsättning och lägga ihop det med allt vi lärde oss förra gången. Men jag kände mig inte på topp i dag. Kanske hade jag ätit för dåligt i dag. Det blir inte bättre av att jag de två senaste gångerna jag sprungit har fått ont i vänstra smalbenet. Jag hoppas verkligen inte att jag får några besvär som gör att jag inte kan springa, nu när jag har kommit igång. Jag körde i alla fall lite mer träning inne på gymmet efter löpträningen men allt kändes segare i dag. Jag tränade i stakmaskinen (ungefär som när man stakar då man åker skidor) 4x1 minut och sen körde jag rodd 1 km på ca 5,5 minuter, den här gången utan vila. Lite magträning fick avsluta dagens träning. Jag testade även armhävningar på tå och orkade inte alls många. Det är konstigt att det varierar så mycket hur många man orkar, men samtidigt hade jag ju tränat armarna innan nu, vilket jag inte hade gjort när jag gjorde slog mitt rekord. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0