Mer plugg och lite mer träning

I förmiddags gick jag till gymmet igen, för att få en konsultation med en personlig tränare. På lördag ska jag och Malena träna tillsammans med en PT och hon ville göra en konsultation med oss båda först. Hon var otroligt duktig och verkade kunna allt om kroppen och hur alla muskler hänger ihop. I nästan en timme satt vi och pratade om min träning, kost, krämpor och annat. Hon kunde säga vad jag behöver stärka i kroppen genom att titta när jag gjorde några benböj bland annat. Jag fick även veta att problem med höfterna kan ge problem med knäna och sedan fötterna. Dessutom trodde hon att jag kan träna upp vissa muskler och tack vare det sluta gå fel med fötterna. Jag trampar ju liksom inåt med fötterna och trodde inte att det gick att träna bort. :) 
Det fick mig precis att komma ihåg min hemläxa jag fick, som också skulle hjälpa mot det. Att försöka röra på en tå i taget. Det verkar ju totalt omöjligt att röra på stortån utan att de andra följer med! Till exempel kan man försöka att flytta en penna mellan tårna. Hur ska det gå till?! 
 
Efter PT-konsultationen tog jag en liten joggingrunda. Det märks att jag inte har varit ute och sprungit på hela sommaren. Jobbigt var det. Halvvägs blev jag stoppad av en person från Sundbybergs nya gym, som ville erbjuda mig tio dagars gratis träning. Efter att ha lyssnat lite och sett bilder från gymmet tackade jag ändå nej, eftersom de är dyrare än mitt gym och jag ändå inte vill börja där. Jag är nöjd med World Class och vill fortsätta där. Efter det stoppet var det tungt att komma igång igen.
 
Under eftermiddagen har jag suttit och pluggat och hann som tur var med det jag skulle. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0