Shopping

Igår gick jag, syrran och Vilgot på stan. Jag handlade lite nya pysselgrejor på Panduro eftersom det var 25% rabatt på alla varor i butiken. Sen hittade jag till slut mina nya höstskor. Inte exakt den modellen jag var ute efter, men ändå inte så långt ifrån och en snygg, klassisk modell som håller länge, om jag sköter om dem. Tyvärr måste jag gå tillbaka med dem. Inte för att byta den här gången utan för att reklamera vänsterskon. Sulan är alldeles knölig framme vid tårna. Så typiskt, jag provade både höger och vänster i storlek 35 men de var lite små och så provade jag höger i 36 men struntade i vänstern. :/
Efter shoppingen pluggade jag och sen blev det tv-mys. 

Idag har jag pluggat hela dan, ca sex timmar nästan oavbrutet. Blev nästan klar med alla 40 begrepp som vi ska förklara och ge exempel på. Tyvärr fastnade jag på det sista eftersom jag inte hittade var i böckerna det står. :/
Nu har jag precis ätit lyxig lördagsmiddag, nämligen pannkaka med hjortronsylt. :) Jag hade tagit fram kött ur frysen men tyckte att jag kände doften av pannkakor i eftermiddags och blev så sugen på det. Jag testade att göra med fullkornsvetemjöl och det gick bra. :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0