Sista sommarkvällen?

I går hade vi två föreläsningar på skolan. Först fick vi introduktionen till uppsatsen och projektarbetet vi ska göra i höst. Till projektarbetet fick vi dela in oss i grupper. Det var på gång att läraren skulle välja grupper, men som tur var så slutade det med att vi fick välja själva. Jag är nöjd med min grupp och det blir nog roligt med projektet. Efter en ganska dålig grupp förra året så ville jag verkligen välja grupp själv och inte hamna med människor jag inte kan jobba med. 
På kvällen gick jag och min klasskompis Emma till Gröna Lund för att se Petra Marklund. Hon var jättebra live. Jag älskar verkligen hennes röst. Hon har många bra låtar också som jag aldrig har hört. Det kändes som att det kunde vara den sista sommarkvällen för i år, åtminstone den sista som man spenderar utomhus och dessutom på en konsert. Eventuellt kan det i och för sig bli någon mer konsert nästa vecka, men då vet man ju inte hur vädret är. I går var det jätteskönt ute. Jag kunde stå i t-shirt hela konserten utan att frysa. När hon spelat klart gick vi och köpte mjukglass (årets sista?). Jag hade en matkupong kvar att utnyttja så då tog vi en varsin mjukglass för den. :) Sen tog vi en promenad in till stan eftersom det var så mycket folk som väntade på spårvagnen. 
 
I dag har jag jobbat. Det var ingen jättebra jobbdag. Dels var jag så seg i morse och sen var det lite småstrul med vissa system så det kändes inte som att jag fick så mycket gjort. När jag var på väg att gå hem så dök det upp jobb som behövde fixas i dag, så jag blev kvar nästan en timme. 
I kväll är det skönt med en lugn hemmakväll, efter en vecka med skolstart och lite jobb. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0