Styrketräning

I dag hade vi ett kortare seminarium på skolan. Efteråt åkte jag hem och pluggade. Jag satt och läste i några timmar med ett uppehåll för lunch. Och några korta uppehåll då och då för andra saker. Varför är det så svårt att koncentrera sig på läsningen när det är kurslitteratur? Det går långsamt och man får läsa om och om igen för att förstå vad man läser. 
På eftermiddagen var det dags att göra middag. Sen satte jag mig och läste min "vanliga" bok medan jag väntade på Malena. När hon kom så gick vi till gymmet och körde styrketräning. Det var mycket roligare när man hade sällskap! Och dessutom sällskap som kan maskinerna och kunde visa mig lite. Nu kommer jag nog att köra lite mer styrka i maskinerna faktiskt. 
 
Jag har även anmält mig till en löpargrupp på gymmet, där jag och några andra nybörjare under de åtta kommande måndagarna ska få hjälp av två tränare för att bli en bättre löpare. Tanken är att vi ska gå från att springa 2 km till att den sista måndagen kunna springa 4 km. Eftersom det inte kostade något extra utöver mitt medlemskap så passade jag på. Det peppar mig ju till att vilja springa mellan dessa gånger också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0