De senaste dagarna

Nu har det gått några dagar sen sist och jag har jobbat i två dagar och pluggat lite i helgen. För lite egentligen. Jag har så svårt att hitta motivationen just nu och vill bara att terminen ska vara över. I morgon har vi tenta i översättning och jag känner mig inte förberedd. Jag har pluggat väldigt lite inför den och lever på hoppet att jag har tillräckligt mycket kunskap sen tidigare. Hoppas att det går bra... Lite nervöst är det. Det gäller nog att verkligen vara noggrann. Planen är att skriva mitt svar, sitta och vänta en stund och liksom släppa det och sen läsa igenom det för att se om texten flyter på och om allt låter rätt. Det är planen om jag bestämmer mig för att köra på översättning. Ett annat alternativ är att hitta fel i texter och då blir väl planen lite annorlunda men fortfarande måste jag vara noggrann och läsa igenom texterna ordentligt. Just nu vet jag inte alls vilken del jag kommer att göra. Jag bestämmer mig när jag har läst igenom texterna. 
 
Annat som har hänt är att jag och Malena körde styrketräning på gymmet i söndags. Bland annat tränade vi marklyft för första gången och det är svårare än det ser ut. I dag har jag jättemycket träningsvärk i ryggen! Det är en ovan känsla och den värsta kroppsdelen att ha träningsvärk i enligt mig. Dessutom slog jag personligt rekord i plankan och stog i fyra minuter! Det kändes bra. :) 
På söndag eftermiddag bakade jag non stop-kakor och det är ju så gott! Lite farligt att ha hemma för någon som den senaste tiden har varit väldigt sötsugen. 
 
I dag hade jag ett seminarium på förmiddagen. Sen gick jag till biblioteket och lånade några böcker som jag hoppas kunna använda mig av till uppsatsen. Den är jag lite stressad över eftersom jag inte ens har börjat än! Det blir till att sitta och skriva på den resten av den här veckan (förutom i morgon) och nästa vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0