En alldeles särskild påsk

Den här helgen blev inte riktigt som planerat men väldigt mysig på många sätt. Jag åkte till Emma och Jocke i fredags eftermiddag för att umgås med dem och kanske framför allt Vilgot, eftersom han skulle känna sig trygg med mig då jag skulle vara barnvakt när det var dags för syskonet att titta ut i världen. På kvällen när jag var på väg att åka hem så tyckte Emma att det kändes lite annorlunda så för säkerhets skull sov jag kvar, men på morgonen hade inget hänt och allt var som vanligt igen. Vi åkte allihop en sväng till mig för att titta till Zelda. På lördag kvällen gjorde vi en liten påskmiddag med sill, ägg och så grillade kycklingspett med en god matvetesallad. Till efterrätt hade jag gjort påskcupcakes. På lördagen hade vi planerat sen tidigare att jag skulle sova över så det blev en andra natt hos dem. 
På söndag morgon åkte Emma och Jocke in till sjukhuset för en undersökning eftersom Emma misstänkte att vattnet hade gått och det visade sig att hon hade rätt. Däremot kom inte värkarna i gång så de fick åka hem igen. Vi gick och väntade och var ute och lekte med Vilgot. Jocke och jag åkte även en sväng till mig för att Zelda inte skulle vara själv alltför länge. Eftersom vi visste att det var på gång så stannade jag hos dem hela tiden och sov hos dem så att jag skulle vara på plats när det väl hände. Söndag kväll och natt gick och måndagen kom och vi var ute på altanen i det fina vädret. På måndag kväll började det till slut hända något och de åkte in igen och den här gången fick de stanna. I natt kom äntligen en liten tös till världen! Jag tog hand om Vilgot så länge vilket var jättemysigt. Mitt på dagen i dag kom Jocke hem och efter att Vilgot hade sovit och vi ätit lite så åkte vi alla till BB för att få träffa Emma och lilltjejen. Jag är så glad att jag också fick följa med och besöka dem och det var så mysigt att träffa en bebis som bara var 13-14 timmar gammal! Hon var så söt och så liten! Jag är en väldigt stolt "tvåbarnsmoster"! :D
Nu är jag "äntligen" hemma med Zelda. Det har varit jättemysigt att vara med Emma, Jocke och Vilgot hela långa helgen men jag har lite dåligt samvete för att Zelda varit själv så mycket. (Bara för att klargöra så kunde jag ordna någon som tittade till henne i går och i morse så hon har inte varit själv sen i söndags.)
Som så många gånger tidigare så tänker jag ju att det skulle vara så mycket lättare att inte ha en katt som gör att man är lite "fast" och inte kan åka iväg när som helst och hur länge som helst, men det är ju så svårt att tänka på att inte ha henne här också. :/ 
 
Något annat roligt som hände i dag var att vi fick betyget på första tentan och det blev ett A!! Jag blev så glad! Även om jag hoppades lite på det eftersom jag hade sett att två av tre delar gick väldigt bra, så vågade jag inte riktigt tro på det ändå. :) 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Vilken helg alltså!! :-) Å grattis till tentan!! Kramis

Svar: Tack så mycket, så skönt att det gick så bra! :) Kram!
Lena

2014-04-22 @ 21:31:24
Postat av: Emma N

Gud vad roligt:D Får bli ett dubbel grattis!!:)

Svar: Tack så mycket Emma! :)
Lena

2014-04-22 @ 21:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0