Skärtorsdag

I dag har jag suttit hemma och jobbat med uppsatsen igen. Däremot har jag knappt kommit nån vart alls i dag. Jag har mest suttit och ändrat i den texten jag redan hade skrivit och letat lite mer referenser. På förmiddagen kom rörmokaren förbi och sa att de måste stänga av vattnet under påskhelgen för att det fortfarande är en läcka någonstans. Han skulle sätta på vattnet under några timmar i dag för att vi skulle kunna duscha. Efter att jag ätit lunch så gick jag ut för en joggingrunda. Det var några veckor sen sist och det kändes tungt. Först tänkte jag att det var bra om jag tog mig runt den stora sjön, men så bestämde jag mig för att försöka klara 4 km i alla fall, som sen blev 5 km. På ren vilja och på vetskapen av att jag har sprungit så långt förut så fortsatte jag runt den lilla sjön också. Det kändes bra att jag klarade det, även om det inte gick snabbt. 
Det var mysigt att vara ute i dag för det hade slagit ut så mycket, både träd och blommor. Det börjar verkligen bli grönt nu och det är så fint. Det har gått jättesnabbt och det är ju väldigt tidigt i år. 
När jag kom hem hoppade jag in i duschen direkt, lite orolig över att de skulle stänga av vattnet tidigare än de sagt så att jag skulle stå där intvålad och schamponerad men utan vatten. Som tur var så stängdes det av senare än de sagt i stället. Men nu får jag duscha hos syrran i påsk... Det är lite jobbigt att behöva göra allting i köket och att behöva spola toaletten genom att ta en hink med vatten och hälla i. 
 
I kväll lyxade jag till det lite och köpte hem kinamat. Dessutom tänkte jag lyxa till det ännu mer och köpte räkchips. Man fick dock ganska mycket mer än jag hade räknat med och är van vid! Det brukar vara en liten papperspåse men nu fick jag dem i en likadan plastpåse som man får maten i och halva påsen var full med räkchips! Gott var det i alla fall och så har jag en del över. Jag har även kollat på två filmer i kväll. Hansel and Gretel och Promised Land. Både var ganska bra men Promised Land är lite mer i min smak. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0