Årets första!

I går eftermiddag åkte jag till Emma och Jocke för en grillkväll med dem och en av Jockes vänner med familj. Vi åt jättegod mat och hade det trevligt. Det var även fullt upp att hålla koll på barnen, trots att de var fyra och vi vuxna var fem. :) Det är så roligt när det är flera barn med för det är ett sånt kaos men på ett härligt och roligt sätt. När alla barn är i sitt esse så kan jag inte låta bli att skratta åt alltihop! 
Jag sov över hos dem i natt eftersom vi tänkte åka till stranden i dag och planerade att åka ganska tidigt. Det tog lite längre tid än väntat innan vi kom iväg men till slut parkerade vi oss vid en badstrand. Jag, Jocke och Vilgot gick och badade direkt och det blev faktiskt mitt första dopp för i år (trots att Emma inte tog något kort när jag var helt i, men jag lovar att jag badade en stund)! Helt otroligt att jag inte har badat på vad som känns som den varmaste sommaren på väldigt länge, men så blir det när man jobbar hela tiden och inte har tagit sig iväg till en strand på helgerna heller. Det var mycket skönare än jag kunde ana i vattnet. Det var längesen jag tyckte att vattnet var så varmt här i Sverige. Strandvistelsen blev tyvärr inte så lång. Kort sagt gjorde envisa getingar och trötta, griniga barn så att vi åkte hem i stället och åt lunch. Efter att vi hade umgåtts lite och Emma hade putsat lite på mitt hår (snabbklippning) så åkte jag hem till Zelda. 
I eftermiddag/kväll har jag varit så himla trött av någon anledning. Jag hade tänkt träna men orkade inte. Jag orkade inte ens laga mat trots att jag bara tänkte slänga ihop en sallad. 
Nu är det snart dags att göra sig klar inför en ny arbetsvecka och äntligen den sista för den här sommaren! Jag vet inte om jag nånsin har längtat så mycket efter att bli ledig! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0