Boktips

Hur kunde jag glömma?! På Kolmården köpte vi fyra brickor på chokladhjulet och vann 2 kg Marabou mjölkchoklad! Lycka! Jag och Emma har försökt vinna ett antal gånger i dessa lotterier men aldrig vunnit! 

Jag tänkte berätta om min senaste läsning, som jag blev klar med tidigare i veckan. Gatukatten Bob är en fin historia om hur en man och en katt hittar varandra och får ett väldigt starkt band till varandra. Man får läsa om hur stark kärleken och lojaliteten kan vara mellan en människa och ett djur. Dessutom får man en inblick i hur livet kan vara för någon som kämpar för att ha mat för dagen och tak över huvudet genom att arbeta på gatorna. En man som tidigare varit hemlös och drogmissbrukare och försöker att ta sig ifrån det livet. Det fick i alla fall mig att tänka till lite. Jag försöker att inte dra några slutsatser när jag ser dessa människor ute på stan men det är tyvärr lätt att vara lite fördomsfull i vissa fall.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0