Fullt upp hela dagen lång

I dag känner jag mig väldigt duktig måste jag faktiskt säga. Jag har varit igång precis hela dagen! Det har varit jättemycket att göra på jobbet. Vi har fått in fler samtal i dag, när det borde vara semestertider, än vad vi får en vanlig dag när det inte är sommar. Jag har tagit över 100 samtal vilket aldrig har hänt tidigare på det här jobbet. Jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig för annars vet jag inte om jag kommer att orka. I morse kände jag att det var på väg att bli en dålig dag då minsta lilla motgång får mig att sitta med gråten i halsen. Det är inte likt mig men har hänt några gånger nu. Det gick som tur var över efter en stund. 
 
Efter jobbet gick jag och handlade till middagen och när jag kom hem bytte jag direkt om till träningskläder och gick till gymmet. Trots att jag slutade klockan fem så var klockan halv sju innan jag kom dit. Jag började med tio minuters snabbare löpning och körde sen ett benpass. Dessutom nådde jag ett personligt mål som jag har haft och klarade att göra 20 "riktiga" armhävningar, utan att behöva vila eller gå ner på knä. Det kändes riktigt bra! För elva månader sedan kämpade jag med att klara tre stycken. Sen har jag tänkt att "tänk när jag klarar 20". Man blir så glad av att uppnå sina mål och se att man blir starkare. 
När jag kom hem ställde jag mig direkt och fixade middagen. Jag gjorde min grönsaksgratäng igen och testade att göra om lite i receptet för att se hur det blev. Nu är jag nog redo att lägga ut receptet så ni får testa. :) Men det får bli i morgon. När maten stog i ugnen tog jag en dusch. Klockan nio satte jag mig till slut och åt middag! 
Det blev lite dumt planerat när jag både tränade och lagade mat samma dag. Samtidigt kan jag vara helt ledig i morgon kväll och sätta mig i soffan direkt när jag kommer hem. :) Det är ju positivt i alla fall. Förutom att jag måste diska... 
Jag längtar ändå tills jag har en man här hemma som kan ha maten på bordet när jag kommer hem från träningen. ;) 

Kommentarer
Postat av: Syster

Heja heja! Duktig du är. Snart får du en välförtjänt semester! Håll ut!

2014-08-05 @ 20:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0