Ljusdalshelg

Jag har inte riktigt hunnit med att blogga så jag tänkte berätta lite om vad jag har gjort när jag var hemma i Ljusdal. Det blev några väldigt lyckade dagar hemma, då jag både hann ta det lugnt, umgås med familj och vänner. I torsdags kom jag alltså hem och började med att fika. :) Prästen kom också dit och pratade med Emma och Jocke om dopet. På kvällen åkte jag till Sandra och umgicks lite. Vi åkte till pizzerian och åt kebab med bröd och strips. Jag tror inte jag har ätit kebab sen jag flyttade från Ljusdal så det var riktigt gott! 
Fredagen gick åt till att förbereda inför dopet. Jag stog för en del av bakningen och gjorde drömmar och chokladsnurror. Till middag beställde vi pizza. 
På lördagen var det alltså dags för dopet för Disa, min systerdotter och guddotter. :) På förmiddagen var det fullt upp trots att vi trodde att vi hade gott om tid. Jag, Emma, Jocke och barnen åkte lite tidigare till kyrkan och förberedde oss. Jag var lite nervös eftersom jag skulle läsa en dikt. Jag fick inleda dopet med den och det gick bra. Jag höll Disa under hela dopet och hon var så snäll så. Hon blev lite gnällig en liten stund men annars var hon lugn. Vilgot var också väldigt snäll och sa inte ett ljud under dopet. Det var ett väldigt fint dop med en jättebra präst och fin musik. Efteråt åkte vi till Folkets Hus i Tallåsen där vi hade dukat upp med en buffé med en massa god mat. Efter maten blev det presentöppning och sen fika med tårta och kakor. Det var en jättefin dag. 
På söndagen tog vi det mest lugnt. Emma med familj åkte hem till Stockholm på eftermiddagen.
Måndagen började jag med en lång sovmorgon vilket jag tror behövdes. Förutom att det hade blivit lite mindre sömn i några dagar så hade jag även blivit förkyld. Sen satt jag ute på altanen i bikini och läste större delen av dagen. Väldigt skönt, även om det var lite kallt när solen gick i moln. På kvällen gick jag och åt på Järnvägs tillsammans med Erika. Vi åker ju till Kroatien om 1,5 vecka så vi tänkte ses och planera lite. Efter middagen tänkte jag följa med upp till hennes lägenhet, min fina gamla lägenhet som hon tog över, en liten sväng men det råkade bli i några timmar. Klockan ett på natten åkte jag hem! 
På tisdagen åkte jag till Adéle, Niklas och Ella. Jag och Adéle satt och pratade ett tag hemma hos dem innan vi gick och fikade på Finess. Sist jag såg Ella var hon bara ett par veckor gammal och nu är hon snart tre månader så hon hade vuxit mycket! Hon är så fin och det var roligt att träffa dem och få umgås i några timmar. Efter att ha åkt hem och packat så var det dags att åka tillbaka till Ljusdal för en middag med Sandra på Kinarestaurangen. Sen tog jag tåget och åkte hem till Stockholm. 
 
Jag har tyvärr inga bilder från dopet eftersom jag ska få dem av mamma och pappa så här kommer några andra bilder från helgen, framför allt barnbilder. :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0