Nervöst

Tänk att jag har sån prestationsångest i det mesta jag gör. Förstår inte att det ska kännas så nervöst bara att lägga upp ett recept. Även om jag tyckte om det så börjar jag liksom tvivla på om det var så himla gott när jag vet att folk faktiskt kanske testar det. Samtidigt vill jag ju att det ska provas av andra. Det är väl så att man inte vill att någon ska tycka att de har lagt ner tid och pengar på något som de blir missnöjda över, om det visar sig vara på grund av mig. :) Så himla onödigt att oroa sig över en sån liten grej egentligen. 
 
I dag gjorde jag också ett eget påhitt till middagen. Jag gjorde fisk (alaskan polock tror jag kanske det heter) i ugn. Jag saltade och pepprade fisken. Över den hällde jag sedan en sås som bestog av crème fraiche, schalottenlök, salt, peppar och körvel. Det var första gången jag använde körvel så det var lite intressant men det blev ganska gott tycker jag. Jag åt potatis till det. 
 
Nu är halva veckan gjord. Bara två dagar till helg och sju arbetsdagar till ledighet! 
För övrigt har jag bestämt mig för att försöka hålla mig till onyttigheter max en dag i veckan fram till Kroatienresan. Så fort jag bestämmer mig för ett uppehåll så går jag och längtar efter godsaker och tänker på vad jag vill äta till helgen. Vet inte hur jag ska kunna välja bland allt jag är sugen på. ;) I kväll ska jag prova något gott och nyttigt och om det blir bra berättar jag sen. :) Jag har gjort båda delarna var för sig och tyckt om det och tänkte nu testa att kombinera dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0