Pride!

I går var det Prideparaden och jag mötte upp Lina och Jack för att se den tillsammans. Tanken var att vi skulle ha picknick i Humlegården innan och vi hade tagit med oss sallad, melon, jordgubbar, fikabröd, vin och cider. Tyvärr kom vi ut lite för sent så vi insåg att det var bäst att inta en plats på trottoaren. Vi dukade upp på en filt men hann bara äta sallad och några jordgubbar och nån melonskiva. Sen var det dags att ställa sig. Paraden höll på i nästan 2,5 timme! Den var bra men det blir lite långdraget när de stannar upp och när det blir luckor mellan ekipagen. 
Direkt när den var slut åkte jag till Emma och Jocke för att bli bjuden på god grillad mat. Tänk vilken tur jag har som får komma dit så ofta och äta grillat. Efter maten åkte Jocke till stan för att träffa några kompisar. Jag och Emma hade en trevlig kväll med vin, chips och tjejsnack. 
När jag åkte hem och satt på pendeltåget mellan Centralen och Sundbyberg hoppade det på två familjer som satte sig på sätena runt omkring mig och de var så otroligt jobbiga. Vissa familjer skulle jag aldrig gifta in mig i! De hade köpt med sig McDonaldsmat som de satt och åt. Det går inte att förklara här men sättet de höll på och hur de hördes över hela vagnen antagligen. Eftersom jag bara skulle åka två stationer tänkte jag att jag kunde sitta kvar men i Karlberg spillde de ut en mugg med kaffe på golvet. När det började rinna mot mina fötter och kassar så gick jag och ställde mig vid dörren. I Sundbyberg hoppade en kille av samtidigt som mig men han bytte bara vagn och det känns troligt att det berodde på dem. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0