Julfest

I går kväll var det julfest med jobbet. Jag var hemma under dagen men åkte till jobbet vid femtiden eftersom det var några som skulle sitta där innan festen. Det kändes roligare att komma dit tillsammans med andra så jag slapp leta efter någon jag känner. Vi satt och drack lite vin innan vi lämnade jobbet och åkte till O´learys vid Globen, där julfesten/julbordet var. I år fick vi ha julfest tillsammans med alla kollegor i Stockholm och inte bara vi som sitter på kundtjänsten och larmcentralen. Det var roligt att de slog ihop alla och vi var ca 300 stycken. Julbordet var jättebra med mycket god mat och ett härligt dessertbord. Det var en trevlig kväll och jag tog det ganska lugnt. Det blev att några av oss satt vid vårt bord och pratade hela kvällen, vilket kanske var synd eftersom man hade möjlighet att mingla runt och träffa folk som man ofta pratar med på telefon men som man aldrig träffat. Däremot är jag inte någon stor minglare utan jag har ganska svårt att gå runt och prata med folk jag inte känner. Då behöver jag nog få i mig lite mer alkoholhaltiga drycker. :) Men det var i alla fall en trevlig kväll och det blev en hel del skratt! Vid halv tolv åkte jag hemåt för att sova. 
I morse ringde klockan eftersom jag hade erbjudit mig att jobba även denna lördag. Jag hade tänkt jobba ungefär 10-17 och, hör och häpna, jag var på jobbet klockan 10. :) Det kanske inte låter som en stor prestation men det är faktiskt en viss prestation för mig, dagen efter att jag har varit på fest och dessutom brukar jag alltid sega på lite på helgen eftersom jag inte har någon tid som jag måste passa. Väl på jobbet var det bara en som hade kommit dit före mig. Jag trodde att jag skulle vara bland de sista. Hon som var där före mig hade inte varit på julfesten så jag blev lite imponerad över att vara först på plats av oss som varit där! Det visade sig att det inte var särskilt svårt. Två av dem dök aldrig upp och en kom in vid 13-14 nån gång! 
Jobbet började lite knackigt och segt kan man säga, men sen kom jag igång och det flöt på bra så jag känner att jag fick mycket gjort. Det slutade även med att jag jobbade ända till 19.00, utan någon lunch, så det blev en lång arbetsdag! Det var bara så skönt att jobba på och få bort så många mail som möjligt. 
I kväll har jag tittat på Så mycket bättre (så trist att det är slut för säsongen) och Idol-finalen. Självklart lyckades jag inte undvika att få veta vem som vann. Det var kört så fort jag gick in på Facebook i natt när jag hade kommit hem. Men det är ändå roligt att se finalen. De är otroligt duktiga båda två och båda är värdiga vinnare. 




Kommentarer
Postat av: Kristin

Kul med julfest! Äsch jag tycker också det är svårt att mingla :-/ bekvämare å sitta å prata med dom man känner :-)

Nästa helg har vi julfest med jobbet, på Palatset (hör å häpna), så det ska bli kul! :-)

Svar: Vad roligt! Saknar festerna med DHL. :) Hoppas ni får det roligt!
Lena

2014-12-07 @ 09:03:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0