Senaste veckan

Jag har gått in på bloggen för att skriva flera gånger under veckan, men varje gång har jag känt att det blir så himla tråkigt och att jag inte har något särskilt att skriva. Det händer inte så himla mycket. Nu tänkte jag i alla fall skriva lite om veckan som gått. 
Det har varit mycket plugg såklart. Jag har läst och läst och läst och i helgen har jag skrivit och skrivit. I går kväll blev jag klar med uppgiften som skulle lämnas in i går. Det betydde att jag inte hann förbereda uppgiften inför i dag så på dagens seminarium var jag nog den enda som inte hade något att få feedback på. Tur att det inte var någon uppgift som skulle vara färdig i dag. 
I onsdags jobbade jag och det var faktiskt en bra dag och jag fick mycket gjort. Det har ju även blivit en del träning under veckan. Styrketräning på tisdagen och torsdagen och i lördags var jag ute på en lite halkig löprunda. 
Det har ju varit Musikhjälpen hela veckan också och jag önskar att jag hade haft tid att lyssna/titta mer än vad jag har gjort. I fredags var det även Svenska Hjältar-galan och som vanligt blev det några tårar. 
Nu är det snart jul och jag kan knappt förstå det! Julkänslan har inte riktigt infunnit sig. Det tråkiga med det är att julen kommer att vara över så otroligt snabbt och då kommer som vanligt ett vemod att infinna sig hos mig. Jag ska försöka att hinna gå på Gamla stans julmarknad i helgen så hoppas jag att jag får lite julkänsla. Det är svårt att förstå att det är mitten av december när det har snöat en dag hittills och termometern står på flera plusgrader varje dag. Jag har nog inte sett ett minustecken på termometern en enda gång på hela hösten. Men men...jul blir det i alla fall och det blir jättemysigt! Nästan alla julklappar är inhandlade så det är skönt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0