Veckans sysslor

Den här veckan har det blivit alldeles för lite plugg för min del, med tanke på hur mycket jag faktiskt har att göra. Men det är ju snart jul och då finns det en massa annat att göra också. 
I måndags jobbade jag ju och på tisdagen var jag bara hemma. Jag pluggade på förmiddagen. Sen tänkte jag att jag skulle sätta upp julgardinerna. Jag ville inte vänta för länge, för då hade jag säkert känt att det inte var någon mening till slut och jag vill verkligen inte missa att julpynta! Det är ju den mysigaste tiden hemma. Så jag ställde mig och strök och hängde upp gardiner och juldukar. När jag ändå var i gång fortsatte jag med resten av julpyntet och tog fram tomtar och sånt. Sen var det träningsdags med Malena. 
I går åkte jag först med Zelda till veterinären för att vaccinera henne och klippa klorna. Vi invigde den nya väskan och den var väldigt smidig när man ska ta med henne någonstans, men hon tyckte inte om den. Som vanligt när hon blir instängd så jamar hon en massa. Det kändes lite speciellt att gå runt med en katt i en ryggsäck och jag tänkte att de som hörde henne måste ha funderat på var det kom ifrån innan de såg henne genom väskan. :) Veterinärbesöket gick jättebra och snabbt så det var skönt. Efteråt, när jag hade lämnat av Zelda hemma, åkte jag direkt till syrran och köpte med mig lunch. När vi hade ätit så klippte hon mig. En stund senare gick vi, med Disa i vagnen, och hämtade Vilgot på förskolan. Det var roligt att se hans förskola och träffa fröknarna som jag har hört så mycket om. Han blev nog lite förvånad när jag var med och hämtade honom. När vi kommit hem så var det lek som gällde. Efter att Jocke hade kommit hem från jobbet så åkte Emma iväg för att gå på en informationsträff. Jag stannade kvar för att hjälpa Jocke att natta barnen, eftersom Disa inte vill/kan sova om inte Emma nattar henne. Då blir det krångligt att vara ensam om Vilgot har svårt att somna också. Allt gick bra förutom att Disa inte somnade, som väntat. :) 
I dag var det kursstart på terminens sista kurs och vi hade seminarium. Det var roligt att träffa klassen igen. Efter seminariet åt jag lunch på Centralen med Emma och Frida. Sen gick jag på stan och shoppade julklappar. Nu är det inte så många klappar kvar, det blev ordentlig shopping i dag. :) Skönt att ha så pass mycket klart. Hoppas att alla blir glada för sina julklappar också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0